torsdag 4. desember 2008

4.desember...

Kom blåne, kom jente kom gutt
Snart kommer jula til blåfjell!
klinger i hei, klinger i li
hei ho, og denne dagen blir god
den fjerde dagen i blå fjell.

Nok ein nye dag e gått....nå nerme helgå seg og d e bra d og....eg vende nasen mot Tysvær igjen for nok ei helgpå jobb, menmen... kjekt å vara heima....:)
Vore på konsert me Mosaic og Samuel Ljungblahd i kveld....nyyydeligt;) Her e teksten te ein av dei flote sagane:)
Natta folkens;)

Mitt hjerte alltid vanker i Jesu fødte rom
Der samles mine tanker som i sin hovedsum
Der er min lengsel hjemme, der har min tro sin skatt
Jeg kan deg aldri glemme velsignet julenatt

Akk, kom jeg opp vil lukke mitt hjerte og mitt sinn
Og full av lengsel sukke, kom Jesus dog her inn
Det er ei fremmed bolig, du har jo selv den kjøpt
Så skal jeg blive trolig, her i mitt hjerte svøpt

Jeg gjerne palmegrene vil om din krybbe strø
For deg, for deg alene jeg leve vil og dø
Kom la min sjel deg finne sin rette gledesstund
At du ble født her inne i hjertets dype grunn

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjekt du tar turen him igjen:) Må bare gi beskjed om du vil finna på noe ein av kveldane:)

fru Jørgensen sa...

Du altså! Sei meg -e du oftare i Tysvær enn i Bergen? Tenkte kanskje eg sko ha invitert i helgå... men det får bli ein aen gong då;) Go tur him iallefall! Forresten, du må joina jentemiddag på nyttårsaftå, det blir stas!

Christine=) sa...

Hehe...naj, eg e igrunnen ikkje d...men når dei trenge me på jobb så har eg litt vanskligheter me å sej naj:S Men me må klara å finna ein dag vel..;)